Opleiding 'Digitale nieuwsbrief: last of lust?'

Communicatie
09nov

De digitale nieuwsbrief. Of weekberichten. Of infomailing. Of hoe je het ook noemt. Voor collega’s, of net voor potentiële klanten, ouders, leerlingen, cliënten, patiënten, vrijwilligers. All-in-one of specifiek. Eén keer per week of 2 per jaar. Mailchimp en CRM-driven of handmatig ingevoerde Excellekes.

To the point, of een longlist aan info. Cruciaal in communicatie of ‘we doen het omdat we het altijd al gedaan hebben’.

Kortom, een lust of een last voor de communicatiemedewerker?

We brengen de Communicatie Community, de ComCom, terug samen en buigen ons over do’s en dont’s van digitale nieuwsbrieven. Kristof van Ilikemedia weet er alles, maar echt alles over. Hij schreef er zelfs een boek over. (Hoe zot is dat eigenlijk, een papieren boek over digitale nieuwsbrieven?).

 

We gaan, zoals het onderwerp en de tijd het vraagt, voor een virtueel traject.

Stap 1: Question! je vult de bevraging in, en laadt een voorbeeld van jouw nieuwsbrief op. Kristof gaat met deze input aan de slag, en bouwt er een inhoudelijk programma rond

Stap 2: Webinar! op maandag 9 november van 10-12u, webinartijd: kapstokken, praktijkvoorbeelden, vragen en antwoorden.

Stap 3: Action! van 9/11 naar 8/12: je gaat aan de slag om jouw nieuwsbrief te optimaliseren. Je past dus de ‘theorie’ toe, met direct resultaat. In een draft of in een echte nieuwsbrief.

Stap 4: Feed back & forward! op dinsdag 8 december bespreken we jouw en elkaars stappen. Wat ging goed, waar wil je nog input over? En wat is ‘the next step’? Digitaal, in groepen van max. 4 personen, met Kristof als inhoudelijk expert, en peer-feedback van je collega’s over je (vernieuwde) nieuwsbrief.

Het resultaat van dit traject: een betere nieuwsbrief. Ideaal, zo net voor het nieuwe jaar!

 

Gratis, maar niet gratuit: we verwachten je actieve deelname tijdens de verschillende stappen.

De opleiding is toegankelijk voor zowel communicatieprofessionals als medewerkers die slechts sporadisch communicatietaken op zich nemen.

 

Inschrijven? Ja, via onderstaande link en graag tegen 25 oktober. Ken je een communicatiemedewerker die nog geen deel uitmaakt van de ComCom? Of neem je graag een communicatiecollega mee op sleeptouw? Zeker doen. Stuur hen deze link door of geef ons een seintje!

Ik help je graag

Sarah Vandeweghe
Sarah Vandeweghe